۱۴ مهر ۱۳۸۹، ۱۹:۴۵

متکی در دیدار سفیر دانمارک:

گاهی برای دانمارک مشکل درست می کنند/ توهین به اسلام محکوم است

گاهی برای دانمارک مشکل درست می کنند/ توهین به اسلام محکوم است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توهین به اسلام محکوم است و موجب محبوبیت آن در جهان می شود گفت: برخی می خواهند گاهگاهی برای دانمارک مشکل درست کنند.

به گزارش‎ ‎خبرگزاری مهر، آندرس کریستین هوگارد سفیر جدید دانمارک در جمهوری اسلامی ایران‎ ‎صبح امروز در دیدار با منوچهر ‏متکی رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه‎ کرد‎.

‎متکی ضمن آرزوی توفیق برای سفیر جدید دانمارک در توسعه روابط دو ‏کشور به ظرفیت‌های‎ ‎خوب طرفین در توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف اشاره کرد‎.

وزیر امور خارجه ضمن اشاره به جایگاه پادشاهی‎ ‎دانمارک افزود:‌ به نظر می‌رسد برخی در منطقه ‏گاهگاهی می‌خواهند برای دانمارک مشکل‎ ‎درست کنند. ما اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی توسط ‏هر کس و در هر جایی را محکوم‎ ‎می‌کنیم. ضمن اینکه معتقدیم اینگونه اقدامات اتفاقا محبوبیت اسلام را نزد ‏جهانیان‎ ‎بیشتر می‌کند‎.

وی ادامه داد: دین غالب در اروپا مسیحیت است و ما نزدیک‌ ترین‎ ‎ارتباط را با مسیحیت از نظر اسلامی احساس می‌کنیم و ‏باور داریم مسلمانان و مسیحیان‎ ‎به راحتی می‌توانند زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند‎.

سفیر دانمارک ضمن اشاره به تجربه دیپلماتیک خود در‏‎ ‎منطقه و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ‏کشورهای آسیایی افزود: ما برای ادیان‎ ‎احترام قائل هستیم و سعی می‌کنیم روابط فیمابین ایران و دانمارک ‏را در تمامی‎ ‎زمینه‌ها توسعه دهیم و شاهد روابط خوبی باشیم.

وی تاکید کرد: ما به جایگاه و موقعیت مهم جمهوری‎ ‎اسلامی ایران در منطقه واقفیم و تجربیات شما برای حل بحران منطقه‌ ای مفید خواهد‎ ‎بود‎.

کد خبر 1165733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha